Partner serwisu
Drogi i autostrady

OIGD i PSWNA domagają się analizy doboru technologii budowy dróg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
OIGD i PSWNA domagają się analizy doboru technologii budowy dróg
fot. KPRM
Niemal od roku organizacje branżowe spierają się o to, czy lepsze są drogi budowane w technologii betonowej czy asfaltowej. GDDKiA informując o budowie dróg w tej pierwszej nie przedstawiła dokładnej analizy powodów podjęcia swojej decyzji. Tej domaga się Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych oraz Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa.

Brak rzetelnych danych?

„Po raz kolejny wnioskujemy o pilne przeprowadzenie doboru technologii w zakresie planowanych do 2025 roku inwestycji w drogi ekspresowej i autostrady w Polsce. Domagamy się także, aby analiza została przeprowadzona w sposób transparentny, z możliwością delegowania obserwatorów przez zainteresowane strony” – piszą w piśmie do szefostwa MIR i GDDKiA przedstawiciele OIGD i PSWNA.

Oba stowarzyszenia do tej pory, mimo wielokrotnych próśb, nie otrzymały ze strony MIR i GDDKiA szczegółowej metodologii wyliczeń kosztów budowy i utrzymania nawierzchni betonowej i asfaltowej, które zawarto w wielokryterialnej analizie z 2014 roku. To na jej podstawie podjęto decyzję o budowie dróg w technologii betonowej w latach 2014-2023.

Asfalt jednak tańszy?

„Nie udostępniono nam zastosowanej metody badawczej, sposobu pomiaru, sposobu dokonania wyliczeń, odcinków uwzględnionych w analizie ani nazwy partnera badania” – wyliczają autorzy pisma. PSWNA i OIGD przeprowadziły własną niezależną analizę przy współpracy z firmą ABAKK. Czytamy w niej, że technologia asfaltowa jest bardziej uzasadniona z punktu widzenia kosztów ekonomicznych i społecznych, a oszczędności płynące z jej wyboru mogą sięgnąć 1,2 mld zł w perspektywie 30 lat.

Odpowiedzialna decyzja

W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, najpóźniej do 2025 roku powinno powstać około 3,9 tys. km nowych dróg oraz 57 obwodnic, czyli niemal cała sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce. Ogromna waga tych inwestycji nakazuje zdaniem PSWNA i OIGD przeprowadzenie niezależnej analizy w kontekście technologii budowy dróg. Organizacje proponują, by zamawiający dopuścił możliwość składania ofert w dwóch wariantach nawierzchni – betonowej i asfaltowej.

Czytaj też:

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5